افسران اسرائيلي و ژنرال هاي آمريكايي وارد خاك مصر شدندl
نوشته شده توسط : امیرحسین بهزادی

یک منبع ناشناس گفت : دو افسر ارشد اسرائیلی و سه ژنرال ایالات متحده برای تحت کنترل گرفتن فرماندهی نظامی در مصر وارد قاهره شده اند.

به گزارش جهان این منبع آگاه با اضافه کردن این موضوع که یک شورا برای انجام کودتای نظامی توسط فردی به نام ژنرال "سیسون" در مصر تشکیل شده است،به روزنامه تهران تایمز گفت: این تصمیم نشان می دهد که ایالات متحده و اسرائیل به طور جدی در مورد سرنوشت رژیم حسنی مبارک که در پی تظاهرات بی سابقه مردم مصر در حال سقوط است، نگران هستند.

اسرائیل به طور رسمی اعلام کرده است که "نگران" تحولات در مصر است. رژیم مبارک، متحد مهم اسرائیل و ایالات متحده در منطقه بوده و فروپاشی آن از دست دادن بزرگترین متحد استراتژیک دو کشور در منطقه را در پی خواهد داشت.

دولت مبارک پیش از این با رد درخواست باز کردن گذرگاه رفح برای امدادگران جهت ارائه کمک های پزشکی به فلسطینی ها در طول جنگ ۲۲ روزه اسرائیل خشم جهان اسلام را بر انگیخته بود .

تحلیلگران سیاسی معتقدند بعید است که دولت مبارک بتواند در مقابل تظاهرات گروههای سیاسی مخالف رژیم توان مقابله داشته باشد.
این تحلیلگران اکنون می گویند نکته قابل توجه آن است که آیا ایالات متحده گروه های مخالف که سکان هدایت در مصر را دراختیار می گیرند را می پذیرد؟

ما نگران آنچه در مصر و در منطقه ما اتفاق می افتد هستیم

"نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، در جلسه کابینه خود گفت: "صلح بین اسرائیل و مصر بیش از سه دهه قدمت داشته، و هدف ما این است که این روابط ادامه پیداکند".

به گزارش لس آنجلس تایمز، نتانیاهو در مورد تحولات اخیر در مصر با رئیس جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه هیلاری کلینتون مذاکره کرده است.

در طول این سالها، مصر به عنوان یک شریک قابل اعتماد برای اسرائیل و آمریکا در مذاکرات به اصطلاح صلح به این دو کشور خدمت کرده است.

 بر اساس گزارش های جدید، هواپیماهای اسرائیلی در فرودگاه قاهره فرود آمده و به دولت مصر سلاح تحویل داده اند.

درروز هفتم تظاهرات در مصر، سران مصر، ایالات متحده، و وزیر دفاع اسرائیل با یکدیگر به صورت تلفنی مذاکره کرده اند.

پنچ شنبه گذشته یکی از وزرای کابینه اسرائیل، به شرط ناشناس ماندن به رسانه های اسرائیلی اظهار داشته که رئيس جمهور مصر، با حمایت نظامی قوی، در نهایت به سرکوب قیام دست خواهد زد.

طبق اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی رژیم مبارک توان سرکوب نطامی مخالفان را دارد.





:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: